Dieta 1000 kalorii Jadłospis i zalecenia dot. odchudzania.

Dieta 1000 kalorii polega na spożywaniu pokarmów dających blisko 1000 kalorii każdego dnia. Rezultaty jakie można osiągnąć jeśli skrupulatnie zastosuje się do jej założeń są naprawdę zadowalające. W ciągu siedmiu dni można schudnąć około jednego kilograma, a w najlepszych przypadkach w tym czasie można zmniejszyć swoją wagę nawet o 4 kg. Po dwóch miesiącach stosowania diety 1000 kalorii przemiana materii zostaje zmieniona, odbywa się to wolniej przez co zmniejszanie się wagi po tym czasie nie jest już tak spektakularne. Podczas kuracji dozwolone jest jedzenie produktów zawierających tłuszcz, białko i węglowodany trzeba pamiętać jedynie o nie przekroczeniu określonej ilości kalorii jaka jest wyznaczona.
Na każdy dzień przypada pięć posiłków, na śniadanie około 250 kalorii, na lunch około 100 kalorii, na obiad około 350 kalorii, na posiłek między obiadem, na kolację około 100 kalorii i na kolację około 200 kalorii. Niewielkie przekąski między posiłkami mają charakter jednego z pięciu posiłków dnia więc należy pamiętać by nie przekraczać ilości spożywanego jedzenia. Pierwszy okres diety 1000 kalorii jest bezpieczny dla każdego z wyłączenie kobiet w ciąży i karmiących piersią oraz dzieci i nastolatków, natomiast kolejny miesięczny okres należy konsultować z fachowcem dietetykiem lub lekarzem. Z punktu widzenia osób ściśle związanych z żywieniem dieta 1000 kalorii jest bezpieczna i zdrowa dlatego bo organizm zostaje odżywiony w prawidłowej ilości i ma wszystkie potrzebne mu do funkcjonowania składniki mineralne i witaminy. W trakcie diety poznasz kaloryczność konkretnych produktów co pomoże Ci lepiej dobierać posiłki i uświadomi Cie w kwestii żywieniowej. Dodatkowo do codziennego palu jadłospisu należy dołożyć ruch najlepiej 60min każdego dnia lub więcej.

Dieta 1000 kalorii - co należy jeść?


Podczas stosowania diety 1000 kcal powinno się jeść ryby morskie, drób obrany ze skóry, warzywa, mniej owoców, pokarmy z błonnikiem, kasze najlepiej gruboziarniste, mleko bez tłuszczu lub z niską jego zawartością mięso chude. Celem zmniejszenia łaknienia należy pić wodę mineralną z dodatkiem cytryny, a także wypijać około 150 mililitrów wody z cytryną przed posiłkiem. Żołądek zostanie zapełniony, trawienie przyspieszone, a organizm dodatkowo zostanie zaopatrzony w witaminę C.

Dieta 1000 kalorii, a produkty, których nie powinno się jeść


W czasie trwania diety koniecznie należy unikać jedzenia produktów takich jak tłuste mięso, mleko nieodtłuszczane i przetwory z niego zrobione, tłuste wędliny, chrupki, chipsy, słodkości, solone potrawy i przekąski. Należy także wyzbyć się potrzeby używania cukru do potraw i napojów. Potrawy takie jak zupy i inne wymagające zagęszczania należy zamiennie zagęszczać w inny sposób niż zasmażką na bazie mąki lub proszkowanych zasmażek. Potrawy smażone powinny być nie na oleju lecz na rożnie lub w alufolii. Mleko używane przez Ciebie powinno być chude, a sałatki doprawiane olejem z oliwek.

Dieta 1000 kalorii - jadłospis:


Dzień 1


-Na śniadanie zjedz tościka z ciemnego chlebka. Posmaruj go margaryną dodaj pomidora i sałatę, a także żółty serek.

-Na lunch zjedz siedem cienkich plasterków polędwiczki z indyka

-Na obiad zjedz pierś z kurczaka z warzywami gotowanymi możesz doprawić wszystko do smaku wedle uznania

-Na posiłek między obiadem, a kolacją na przykład dwa średnie jabłuszka

-Na kolację zjedz lekką sałatkę warzywno-owocowo-mięsną (mięso powinno być chude), dodaj do wszystkich pokrojonych w kostkę produktów kubek jogurtu naturalnego

Dzień 2


-Na śniadanie zjedz bułeczkę z pełnoziarnistej mąki i posmaruj ją margaryną. Do tego dodaj ogórka i szynkę z chudego mięsa

-Na lunch zjedz 100g sera białego, możesz dodać przyprawę lub szczypior dla smaku

-Na obiad zjedz 10dag ryby np. dorsza. Do tego ziemniaczek, papryczka czerwona, oliwa z oliwek, przyprawy

-Na podwieczorek lody owocowe około 200g

-Na kolację zjedz sałatkę z szynki, brokułów, ziemniaków plus jogurt naturalny i przyprawy

Dzień 3


-Na śniadanie zjedz kromka chleba z margaryną, pomidor i twaróg

-Na drugie śniadanie dwa jabłuszka

-Na obiad zupa z kurczakiem i warzywami, makaronem i przyprawami

-Na podwieczorek zjedz truskawki z jogurtem naturalnym około 100g truskawek

-Na kolację zjedz kanapkę z papryką, pomidorkiem, cebulką, plasterkiem szynki z chudego mięsa na ciemnym pieczywie

Dzień 4


-Na śniadanie zjedz jajecznicę ze szczypiorkiem i chlebem z pełnych ziaren

-Na lunch zjedz sałatkę z marchwi i jabłka z dodatkiem soku cytrynowego

-Na obiad pierś kurczaka z gotowanymi warzywami np 100g kalafiora, 100g brokułów, 100g fasoli szparagowej

-Między kolacją, a obiadem zjedz dwa owoce na przykład brzoskwinki

-Na kolację zjedz sałatkę z ryby wędzonej w połączeniu z ryżem, natką pietruszki z dodatkiem soku cytrynowego, a także odrobiną kukurydzy

Dzień 5


-Na śniadanie zjedz 100g twarogu z dodatkiem soku cytrynowego. Do tego możesz zjeść maliny około 100g , pół jabłka i pół pomarańczy

-Na lunch zjedz plasterek chudej gotowanej szynki

-Na obiad zjedz 100g wołowy kotlet mielony. Do tego twaróg z przyprawami, papryka i cebula

-Na podwieczorek zjedz banana

-Na kolację zjedz sałatkę rybną przygotowaną z tuńczyka, ryżu, kukurydzy i kapusty pekińskiej

Dzień 6


-Na śniadanie zjedz owoc kiwi i płatki kukurydziane na bardzo chudym mleku

-Na lunch zjedz chlebek z margaryną i całym pomidorem

-Na obiad zjedz sałatkę z pomidora, papryki, ogórka. Dodaj do tego twarogu i około 150g makaronu

-W posiłku przed kolacją zjedz 25% tabliczki czekolady

-Na kolację zjedz sałatkę owocową, na przykład ananas, pomarańcza grejpfrut

Dzień 7


-Na śniadanie zjedz otręby pszenne z jogurtem naturalnym odtłuszczonym, a do tego pomarańcza duża lub mandarynki

-Drugi posiłek dnia to dwie kanapki z chrupkiego pieczywa z pomidorem i twarogiem

-Na obiad zjedz jajo sadzone, kaszę gryczaną i popij kefirem

-Czwarty posiłek dnia to sałatka z marchwi, jabłka z dodatkiem soku cytrynowego

-Na kolację zjedz sałatkę z białego sera, pomidorami, cebulką, papryczką i sałatą. Wszystko dopraw przyprawami wedle uznania

Podany wyżej jadłospis to przykładowe zestawienie, które można komponować samemu kierując się tabelą kaloryczności. Dieta 1000 kalorii jest zdrowa przez pierwszy miesiąc prawie dla każdego lecz zawsze podejmując decyzję o przystąpieniu do jakiejkolwiek kuracji odchudzającej zasięgnij porady lekarza czy stan Twojego zdrowia jest odpowiedni do wprowadzania modyfikacji żywieniowych jakie dotąd stosowałeś. Dieta 1000 kcal jest jedną z najczęściej polecanych diet ze względu na swoje stosunkowo łagodne wymagania i bezpieczeństwo stosowania.

0 komentarze:

Prześlij komentarz