Dieta 1000 kalorii Jadłospis i zalecenia dot. odchudzania.

Dieta 1000 kalorii polega na spożywaniu pokarmów dających blisko 1000 kalorii każdego dnia. Rezultaty jakie można osiągnąć jeśli skrupulatnie zastosuje się do jej założeń są naprawdę zadowalające. W ciągu siedmiu dni można schudnąć około jednego kilograma, a w najlepszych przypadkach w tym czasie można zmniejszyć swoją wagę nawet o 4 kg. Po dwóch miesiącach stosowania diety 1000 kalorii przemiana materii zostaje zmieniona, odbywa się to wolniej przez co zmniejszanie się wagi po tym czasie nie jest już tak spektakularne. Podczas kuracji dozwolone jest jedzenie produktów zawierających tłuszcz, białko i węglowodany trzeba pamiętać jedynie o nie przekroczeniu określonej ilości kalorii jaka jest wyznaczona.
Na każdy dzień przypada pięć posiłków, na śniadanie około 250 kalorii, na lunch około 100 kalorii, na obiad około 350 kalorii, na posiłek między obiadem, na kolację około 100 kalorii i na kolację około 200 kalorii. Niewielkie przekąski między posiłkami mają charakter jednego z pięciu posiłków dnia więc należy pamiętać by nie przekraczać ilości spożywanego jedzenia. Pierwszy okres diety 1000 kalorii jest bezpieczny dla każdego z wyłączenie kobiet w ciąży i karmiących piersią oraz dzieci i nastolatków, natomiast kolejny miesięczny okres należy konsultować z fachowcem dietetykiem lub lekarzem. Z punktu widzenia osób ściśle związanych z żywieniem dieta 1000 kalorii jest bezpieczna i zdrowa dlatego bo organizm zostaje odżywiony w prawidłowej ilości i ma wszystkie potrzebne mu do funkcjonowania składniki mineralne i witaminy. W trakcie diety poznasz kaloryczność konkretnych produktów co pomoże Ci lepiej dobierać posiłki i uświadomi Cie w kwestii żywieniowej. Dodatkowo do codziennego palu jadłospisu należy dołożyć ruch najlepiej 60min każdego dnia lub więcej.

Dieta 1000 kalorii - co należy jeść?


Podczas stosowania diety 1000 kcal powinno się jeść ryby morskie, drób obrany ze skóry, warzywa, mniej owoców, pokarmy z błonnikiem, kasze najlepiej gruboziarniste, mleko bez tłuszczu lub z niską jego zawartością mięso chude. Celem zmniejszenia łaknienia należy pić wodę mineralną z dodatkiem cytryny, a także wypijać około 150 mililitrów wody z cytryną przed posiłkiem. Żołądek zostanie zapełniony, trawienie przyspieszone, a organizm dodatkowo zostanie zaopatrzony w witaminę C.

Dieta 1000 kalorii, a produkty, których nie powinno się jeść


W czasie trwania diety koniecznie należy unikać jedzenia produktów takich jak tłuste mięso, mleko nieodtłuszczane i przetwory z niego zrobione, tłuste wędliny, chrupki, chipsy, słodkości, solone potrawy i przekąski. Należy także wyzbyć się potrzeby używania cukru do potraw i napojów. Potrawy takie jak zupy i inne wymagające zagęszczania należy zamiennie zagęszczać w inny sposób niż zasmażką na bazie mąki lub proszkowanych zasmażek. Potrawy smażone powinny być nie na oleju lecz na rożnie lub w alufolii. Mleko używane przez Ciebie powinno być chude, a sałatki doprawiane olejem z oliwek.

Dieta 1000 kalorii - jadłospis:


Dzień 1


-Na śniadanie zjedz tościka z ciemnego chlebka. Posmaruj go margaryną dodaj pomidora i sałatę, a także żółty serek.

-Na lunch zjedz siedem cienkich plasterków polędwiczki z indyka

-Na obiad zjedz pierś z kurczaka z warzywami gotowanymi możesz doprawić wszystko do smaku wedle uznania

-Na posiłek między obiadem, a kolacją na przykład dwa średnie jabłuszka

-Na kolację zjedz lekką sałatkę warzywno-owocowo-mięsną (mięso powinno być chude), dodaj do wszystkich pokrojonych w kostkę produktów kubek jogurtu naturalnego

Dzień 2


-Na śniadanie zjedz bułeczkę z pełnoziarnistej mąki i posmaruj ją margaryną. Do tego dodaj ogórka i szynkę z chudego mięsa

-Na lunch zjedz 100g sera białego, możesz dodać przyprawę lub szczypior dla smaku

-Na obiad zjedz 10dag ryby np. dorsza. Do tego ziemniaczek, papryczka czerwona, oliwa z oliwek, przyprawy

-Na podwieczorek lody owocowe około 200g

-Na kolację zjedz sałatkę z szynki, brokułów, ziemniaków plus jogurt naturalny i przyprawy

Dzień 3


-Na śniadanie zjedz kromka chleba z margaryną, pomidor i twaróg

-Na drugie śniadanie dwa jabłuszka

-Na obiad zupa z kurczakiem i warzywami, makaronem i przyprawami

-Na podwieczorek zjedz truskawki z jogurtem naturalnym około 100g truskawek

-Na kolację zjedz kanapkę z papryką, pomidorkiem, cebulką, plasterkiem szynki z chudego mięsa na ciemnym pieczywie

Dzień 4


-Na śniadanie zjedz jajecznicę ze szczypiorkiem i chlebem z pełnych ziaren

-Na lunch zjedz sałatkę z marchwi i jabłka z dodatkiem soku cytrynowego

-Na obiad pierś kurczaka z gotowanymi warzywami np 100g kalafiora, 100g brokułów, 100g fasoli szparagowej

-Między kolacją, a obiadem zjedz dwa owoce na przykład brzoskwinki

-Na kolację zjedz sałatkę z ryby wędzonej w połączeniu z ryżem, natką pietruszki z dodatkiem soku cytrynowego, a także odrobiną kukurydzy

Dzień 5


-Na śniadanie zjedz 100g twarogu z dodatkiem soku cytrynowego. Do tego możesz zjeść maliny około 100g , pół jabłka i pół pomarańczy

-Na lunch zjedz plasterek chudej gotowanej szynki

-Na obiad zjedz 100g wołowy kotlet mielony. Do tego twaróg z przyprawami, papryka i cebula

-Na podwieczorek zjedz banana

-Na kolację zjedz sałatkę rybną przygotowaną z tuńczyka, ryżu, kukurydzy i kapusty pekińskiej

Dzień 6


-Na śniadanie zjedz owoc kiwi i płatki kukurydziane na bardzo chudym mleku

-Na lunch zjedz chlebek z margaryną i całym pomidorem

-Na obiad zjedz sałatkę z pomidora, papryki, ogórka. Dodaj do tego twarogu i około 150g makaronu

-W posiłku przed kolacją zjedz 25% tabliczki czekolady

-Na kolację zjedz sałatkę owocową, na przykład ananas, pomarańcza grejpfrut

Dzień 7


-Na śniadanie zjedz otręby pszenne z jogurtem naturalnym odtłuszczonym, a do tego pomarańcza duża lub mandarynki

-Drugi posiłek dnia to dwie kanapki z chrupkiego pieczywa z pomidorem i twarogiem

-Na obiad zjedz jajo sadzone, kaszę gryczaną i popij kefirem

-Czwarty posiłek dnia to sałatka z marchwi, jabłka z dodatkiem soku cytrynowego

-Na kolację zjedz sałatkę z białego sera, pomidorami, cebulką, papryczką i sałatą. Wszystko dopraw przyprawami wedle uznania

Podany wyżej jadłospis to przykładowe zestawienie, które można komponować samemu kierując się tabelą kaloryczności. Dieta 1000 kalorii jest zdrowa przez pierwszy miesiąc prawie dla każdego lecz zawsze podejmując decyzję o przystąpieniu do jakiejkolwiek kuracji odchudzającej zasięgnij porady lekarza czy stan Twojego zdrowia jest odpowiedni do wprowadzania modyfikacji żywieniowych jakie dotąd stosowałeś. Dieta 1000 kcal jest jedną z najczęściej polecanych diet ze względu na swoje stosunkowo łagodne wymagania i bezpieczeństwo stosowania.

Przepisy dla dziecka, zdrowe odżywianie najmłodszych.

Każdy z młodych rodziców gotując obiad zastanawia się czy to, co gotuje na pewno smakuje domownikom, lecz jeśli wśród nich znajduje się także mały bobas, sprawa zaczyna się nieco komplikować, a myśli rodzica kucharza również nabierają nieco innego charakteru. Przygotowując posiłek przeznaczony dla dziecka należy gotować go oddzielnie oraz według innych norm i wskaźników. To zapewne smaczne i jakże potrzebne jedzenie dla naszego dziecka, gdyż reguluje ono perystaltykę całego układu pokarmowego.

Odpowiedni wiek, a dieta dziecka


Częstym pytaniem, jakie pada z ust młodych rodziców jest zaadresowane do dietetyków, a także lekarzy. Dotyczy ono wieku, jaki powinno osiągnąć dziecko, aby mogło spożywać ten sam posiłek, który zostaje przygotowany dla starszych domowników. To nie tylko ułatwi pracę rodzicom, ale także pozwoli powoli przyzwyczaić malucha do samodzielnego jedzenia normalnych posiłków. Jeśli podejmiemy taką decyzję bobas powinien mieć około 7-8 miesięcy.


Kiedy dziecko może zacząć jeść normalne posiłki?


W tym etapie życia organizm naszej pociechy jest już w pełni przystosowany do spożywania zwykłych domowych posiłków. Początkowo nie należy przesadzać z gotowaniem jak dotychczas. Mamy tu na myśli znaczne ograniczenie przypraw dodawanych do zup oraz innych posiłków, gdyż zawierają one w sobie dużą ilość składników chemicznych, których nadmiar może poprowadzić do wywołania zgagi, wrzodów żołądka, a także wystąpienia nadżerek w jelitach. Ten szereg zagrożeń, choć towarzyszy przede wszystkim życiu malucha, także może pojawić się w naszym, jeśli nie zaczniemy się zdrowo odżywiać. Jedzenie, jaki wraz z nami będzie spożywał maluch nie powinno być przesycone także składnikami, które uchodzą za ciężkostrawne.

Preferowane potrawy w trakcie diety dla dzieci


Powinny być to przede wszystkim potrawy lekkie doprawiane nie wyżej omawianymi przyprawami z dużą ilością składników chemicznych, ale ziołami, a czasem szczyptą soli czy pieprzu. Zupa powinna być bogata w wiele warzyw typu brokuły, ziemniaki czy cebula. Jeśli przygotowujemy drugie danie nasze pociechy zapewne najchętniej spożyją ryż, fasolę oraz ziemniaki oczywiście, także bez nadmiaru przypraw i innych dodatków. Jeżeli mowa o drugim daniu to z całą pewnością powinno w nim zabraknąć surówki. To podstawowe źródło witamin, które starsze dzieci oraz dorośli powinni spożywać jak najczęściej nie jest zbyt odpowiednie dla naszego bobasa. Surówki czy to owocowe czy warzywne wymagają dobrego i najlepiej pełnego uzębienia, czego naszym pociechom zazwyczaj jeszcze brakuje. Dziąsła malucha nie powinny być narażone na podrażnienia, gdyż może wiązać się to z bólem, czego z pewnością chcielibyśmy zaoszczędzić naszemu dziecku.

Dieta bezglutenowa, co warto wiedzieć?

Dieta bezglutenowa jest przewidziana dla osób chorych na celiakię, czyli choroby trzewnej. Diety bezglutenowej używa się w leczeniu owej przypadłości, a także w celu zapobiegania jej powstawania. Specyfika diety charakteryzuje się usunięciem ze swojego codziennego menu wszystkich produktów, które zawierają gluten. W wyniku tego działania pokarmy, które są robione na bazie zboża naturalnego czy też przetworzonego są podczas diety bezglutenowej zakazane. Pszenica, żyto, jęczmień oraz jak mówią dzisiejsze badania na temat zanieczyszczenia owsa przez inne zboża są to produkty których spożywanie w jakiejkolwiek postaci jest niewskazane.


Dieta bezglutenowa powinna być stosowana nieprzerwanie przez całe życie w przypadkach gdy ktoś jest chory na celiakii. Profilaktyka zapobiegania rozwojowi choroby celiakii polega na stosowaniu diety bezglutenowej od najmłodszych lat czyli od urodzenia lub wieku niemowlęcego. Wiele spośród dostępnych produktów na rynku zawiera gluten będący jednym ze składowych całego przetworu. Na przykład jogurty zagęszczane skrobią pszenna.

Dieta bezglutenowa, a produkty niedozwolone zawierające gluten


Podczas stosowania diety bezglutenowej nie powinno się spożywać produktów takich jak:


- Ocet

- Mąka żytnia

- Mąka pszenna

- Kawa zbożowa

- Wędliny zawierające gluten czyli na przykład pasztetowa, salceson, kaszanka

- Wszystkie ciastka, ciasta, herbatniki produkowane na bazie mąki pszennej

- Słodycze zawierające gluten na przykład cukierki

- Otręby pszenne

- Kasza manna i kasza jęczmienna

- Pieczywo zawierające gluten czyli biały chleb, chleb razowy, bułka, pieczywo chrupkie

- Zwykły makaron

- Wszystkie przetwory i wyroby zawierające owies gdyż nie jest on czysty w swojej postaci. Owies posiada domieszki innych zbóż.

- Jakiekolwiek produkty, w których skład wchodzi jęczmień, żyto, pszenica

Dieta bezglutenowa, a produkty dozwolone nie zawierające glutenu


Podczas stosowania diety bezglutenowej wskazane i dozwolone jest jedzenie następujących produktów: - Różnego rodzaju przyprawy nie zawierające glutenu

- Cukier

- Owoce

- Warzywa

- Tłuszcze

- Wędliny nie zawierające glutenu

- Podroby mięsne

- Jajka

- Mleko i jego przetwory bez glutenu jako części składowej

- Wszystkie słodycze, ciastka, czekolady nie zawierające glutenu

- Kasza gryczana

- Kasza jaglana

- Bezglutenowe pieczony

- Bezglutenowy makaron

- Soja

- Mąka kukurydziana

- Płatki i chrupki kukurydziane

- Mączka ziemniaczana

- Ryż i mąka ryżowa

- Pieczywo ryżowe

- Kasza ryżowa

- Płatki ryżowe

- Wszystkie dostępne na rynku produkty opieczętowane napisem mówiącym o braku glutenu
Pojęcie produktu bezglutenowego należy rozumieć w ten sposób, że na jeden kilogram produktu przypada nie więcej niż dwadzieścia mg glutenu. Wartości te ściśle wyznacza Unia Europejska, które funkcjonują od pierwszego stycznia 2012 roku. Produkty w których zawartość glutenu wynosi ponad sto mg na kilogram produktu zawierają się w grupie produktów o niskiej zawartości glutenu.

Porada dla pani domu - dieta bezglutenowa


Tym, którzy dowiadują się, że ich dziecko nie może jeść wszystkich potraw i produktów nie łatwo jest się na początku przyzwyczaić do zmiany przygotowywania posiłków na odpowiednie. Z czasem jednak każda kobieta z finezją i bez żadnych problemów będzie przygotowywać odpowiednie bezglutenowe posiłki. Kuchnia bez glutenu to kuchnia bez tradycyjnej pszennej mąki, kaszy manny, płatków z owsa. Posiłki bezglutenowe są tak dobre, że nawet reszta domowników może się na nie skusić i z chęcią się na nie przestawić. Dla ułatwienia sobie przyrządzania odpowiednich posiłków warto na samym początku spisać sobie produkty, których można używać. Stosując dietę bezglutenową można spożywać różnego rodzaju mięsa, ryby, owoce, warzywa, jajka, pestki dyni, orzechy, pestki słonecznika, tłuszcze roślinne, mleko i jego przetwory nie zawierające glutenu, galaretki, budynie, kisiel, ogólnie wszystko co nie zawiera mąki żytniej, pszennej, jęczmiennej, wszystko co nie zawiera glutenu. Można jeść również pieczywo, makaron, placki, ciastka, płatki o ile są zrobione na bazie mąki nie zawierającej glutenu czyli na przykład mąka ryżowa, mąka sago, mąka kukurydziana lub gryczana albo amarantusowa. W wielu sklepach można dostać specjalnie opisane produkty nie zawierające glutenu wiec to dodatkowo ułatwia sprawę przygotowywania posiłków. Produkty nie zawierające glutenu na swoich opakowaniach mają znak przekreślonego kłosa, to także pomoże Ci w identyfikacji żywności pod tym kątem. Wybierając produkty w sklepach zawsze czytaj ulotki na opakowaniach gdyż gluten używana jest często jako zagęszczasz lub wchodzi w skład wędliny, keczupu, czekolady, a jego nawet minimalna ilość może zaszkodzić osobie starszej lub dziecku z celiakią.